HELLENDOORN.........


Op 20 en 21 september stond Nederlands mooiste rallyafspraak op de kalender en deze wedstrijd is de thuisrally van Autosport A2. Ook dit jaar staan Albert en Arjan met hun BMW alweer voor de vijfde keer op rij aan de start van dit evenement.
Donderdagmiddag werden er de benodigde documenten opgehaald om

vervolgens te vertrekken voor de verkenningen. Donderdag werden de proeven verkend voor de vrijdagavond; Luttenberg, Daarle en Notter.
Vrijdag mochten de andere proeven op note gezet worden voor de zaterdag.

Na vrijdag de nodige kilometers te hebben verkend, werd er vrijdagavond aanstalten gemaakt om de witte beamer te melden bij het startpodium om 20.01. Hierna konden beide heren zich opmaken voor het eerste boucletje van drie proeven. Op Luttenberg; een rondkoers, werd een derde tijd afgedrukt. Op de rondkoers werd nog een beetje hinder ondervonden door een andere deelnemer, maar met een derde tijd redelijk tevreden. Op kp twee werd een tweede tijd genoteerd en de laatste kp een derde tijd.
Hierna werd er een bezoekje gebracht aan de service in Nijverdal om vervolgens het zelfde rondje nog een keer te rijden. Dit keer resulteerde dit in  twee derde tijden en een tweede tijd.
‘s Nachts rond de klok van half een werd de witte beamer in het parc-ferme geparkeerd op een 47ste plek algemeen en een derde plek in de cup waarin dit keer negen BMW`s aan mee deden.

Zaterdagmorgen werd om 9.16 de BMW weer uit de slaap gewekt om aan dag twee te beginnen. Op de service werd even gekeken of alles nog op zijn plek zat om vervolgens twee proeven te rijden; Den Ham en Hellendoorn.
De tijden zitten ook hier goed wat weer resulteerde in derde tijden (binnen paar seconden van nummer een en honderdste van nummer twee). Op de service daarna werd echter een probleem geconstateerd aan de motorsteun. Dit werd echter even opgelost door een tijdelijke oplossing. Want de tijd dringt om weer weg te moeten. Echter werd dit niet gered en moest er wel extra servicetijd gepakt worden.

De proeven brachten echter geen grote problemen maar er werd wel iets netter gereden omtrent de oplossingen met de motorsteun, derde en vierde tijd. Dit alles binnen zes seconden van de eerste.


Op de service hadden de monteurs de steun weer gemaakt, het is en blijft een team sport, zodat deze weer kon gemonteerd worden.
Echter begon de versnellingsbak geluiden te maken die er normaal niet horen te zijn.
De middag bestond uit twee keer drie proeven. Een nieuwe proef bij Almelo, Ypelo en de laatste was Beuzeberg. Tijden zijn weer te vinden in de top; twee derde en een vierde tijd. Alleen werd er op de laatste proef op een stuk onverhard drie velgen krom gereden. Oorzaak was dat de auto een spoor werd ingetrokken, doordat het er smal was kon er eigenlijk niet geprobeerd worden om er uit te komen en zodoende abrupt de auto 8 cm omhoog moest naar het verharde en zo weer de nodige trillingen in auto bracht.
Nadat er vier nieuwe banden zijn gemonteerd op de service werd het tijd voor de laatste drie proeven. Er werd even gekeken naar de stand en werd besloten om netjes uit te rijden gezien de grote voorsprong op nummer vier. De achterstand op nummer twee was zo ver dat het bijna niet te achter halen was.
Het laatste rondje bracht echter geen problemen en de versnellingsbak heeft het met alle moeite volgehouden. Beetje eentonig maar ook hierbij derde tijden

Bij finishpodium stonden familie en service mensen de beide mannen op te wachten (zonder hen was het niet gelukt) en werden als  40ste algemeen en derde in de cup geklasseerd.

 

PB Autosport A2